Anda pelawat yang ke :-

03 May 2012

berubah




sekarang. rasa sakit itu lebih daripada apapun. aku hukum semua orang di sekeliling aku. aku tak endahkan semua yang sayangkan aku. aku tidak pedulikan siapa pun.
aku berharap sangat bila dia pergi. CUMA dia saja yang pergi. tapi. dia pergi dengan senyum,gelak,tawa aku sekali. yang dia tinggalkan cuma sebentuk hati yang sakit. penuh rasa sakit. sehinggakan aku terus asingkan diri dari semua orang. hanya orang yang rapat dengan aku saja tahu betapa hebatnya penangan sakit di hati ini. hati aku penuh dengan dendam yang cuba aku lenyapkan. dalam ingatan aku penuh dengan benci. semua yang tidak dapat aku lenyapkan aku luah di muka buku. biar semua orang tahu betapa bencinya aku. aku benci keadaan sekarang. aku mencari ketenangan dengan melarikan diri dari semua orang. tapi aku silap. aku tidak pernah tenang. bila aku kembali ke jalanNYA.. aku lihat semua kesedihan aku satu persatu terluah. Ya Allah... inikah baru dipanggil dugaan. aku cuba jadi kuat di hadapan semua orang. aku cuba lenyapkan rasa sakit dengan pamerkan betapa tabahnya aku.

kenapa setiap kali dia cuba dekati aku, aku lari. aku sendiri tak nak selesaikan masalah aku? tidak. aku cuma cuba menahan diri dari terus sakit. sedangkan aku semakin sakit. sakit dengan semua ini. sedangkan aku masih lagi menunggu. aku cuba pintas segala penantian aku untuk dia. aku tidak mahu sakit lagi. tolonglah.

kenapa dia. kenapa bukan orang lain. sebab aku semakin tak sanggup. Ya Allah..kau berikanlah kekuatan untuk aku harungi dugaanmu...

No comments: