Anda pelawat yang ke :-

25 September 2013

langkah pertama

Assalamualaikum..


disebababkan terlupa email and password sendiri..nie lah padahnya..menyusahkan diri sendiri pulak sebab guna banyak email and pelbagai jenis style password. oklah. cukup sampai kat sini

   Alhamdulillah berkat terlupa password aku dah tak pandai nak berjiwang bermadah. kalau ada pon..dah macam budak baru belajar nak tulis esei dah. Sekarang aku sedar satu benda. walaupun kita minat sesuatu..contohnya menulis atau melukis atau mewarna contohnya... kalau tak praktik... memang yang minat pon boleh terlupa...

   Aku menceburi bidang "nurse" dalam keadaan paksa rela..aku pujuk jiwa aku..hati aku utk teruskan dalam bidang nie... nak taw mcm mana? "  minatkan boleh dipupuk"

guest what? memang minat boleh dipupuk.

   Adik-adik sekalian... yang baru habis belajar.. jangan runsing dalam memilih kerjaya, kadang-kadang tak semua yang kita rasa susah itu susah.. yang kita tak minat tu kita tak boleh bawa. Yang penting niat kita.. tanamlah dalam hati bahawa..setiap apa yang buat untuk memberi manfaat kepada diri sendiri,ibu ayah terutamanya ..dan masyarakat. Yang paling penting setiap apa yang kita lakukan ikhlas, dn make sure HALAL.

   Alhamdulillah, tamat sudah Diploma In Nursing (KPJ Healthcare University College) .. interview pon sudah kat Kedah Medical Centre. Doakan kami group 42  lulus cemerlang di LJM. insyaAllah.

   Kalau ada masa, blog nie aku update lagi ya...

No comments: