Anda pelawat yang ke :-

12 May 2013

jangan benci nanti SAYANG

assalamualaikum.
huh sekarang aku paham kenapa orang melarang kita terlalu membenci dan terlalu sayang.
okay. sekarang aku just nak ceritakan kenapa JANGAN TERLALU BENCI NANTI SAYANG.


SEKOLAH RENDAH

Masa aku sekolah rendah dulu aku minat sangat dengan Sains. Almaklumlah masa tu kan Sains dalam Bahasa Melayu. So no worries untuk aku travel dalam subjek tuh. Dan aku sangat benci pulak dengan English. you know why? sebab apa salahnya kalau kita guna bahasa sendiri. yes. Aku akui English tersangatlah penting. tapi kenapa kita perlu tukar semua ke English? nanti one day.. budak melayu pon tak tau macam mana nak cakap bahasa kita sendiri. ok. lupakan pasal tu. Tapi yang paling penting aku memang tak pandai nak speaking pon. hahahaha. ok malu. bye.



SEKOLAH MENENGAH

Ok masuk plak form 1. arghh aku stresss.. kenapa Sains ditukarkan kepada English? faham ke tak ,, aku memang tak boleh bawak. fine. itu mind set semata-mata. bukan setakat Sains.. Matematik pon turut hancur.  Semua ini gara-gara aku terlalu membenci English, dan sampai bila-bila pon aku akan membenci English. padahal tak dak beri kesan sangat pon.  Kalau baca betul-betul.. bole ja paham :)

Sekarang dah paham " hendak seribu daya, tak nak seribu dalih"

hahaha okay my fault. 

lepas habis PMR .. alkisahnya..kena pindah sekolah. dapat kelas acc? gila? aku dahla tak minat Sains and Matematik,. so aku decide untuk pilih kelas Ekonomi. Konon bole lah jauhkan diri dari add math.haha konon. lebih kurang ja ok walaupun tak sesusah add math tapi hakikatnya memang persoalan selalu timbul dalam minda aku "KENAPA PERLU KIRA-KIRA"

No worries ..
aku da further study da sekarang..

Sekarang aku da BENCI MATH,SC AND ENGLISH .
PEACE.

masuk nursing.

yes..



KOLEJ

kenapala aku tak apply UPU and mintak kos yang logik-logik. main-main sangatkan. haha
sebab aku tak nak pon ambik diploma. aku nak senang-senang and yang aku minat.

ok fine. dapat form 6. form 6 ja pon.. tak kecoh. tapi,, minat. just nak bagi taw.
bila diberi peluang untuk memilih. aku pilih Sastera, away from SC, MATH, ENGLISH.

okay. aku bebassss

tuptuptup.

tak lagi ok. jangan nak berangan,

oleh sebab aku terlalu degil and susah nak dengar cakap. aku decide untuk ikut pilihan mak aku. yalah.. restu mak ayah lagi penting..kalau aku asyik melawan ja.. macam mana nak berjaya kan?

so, aku accept. nurse. kat KPJ. tak best pon okay.

kat sini.. aku belajar MATH,SC,ENG.
hari-hari guna semua nie,, hari-hari apply. dan hari-hari orang speaking dengan aku..tambah-tambah kat KPJ. Patient 98% educated laaa.. ok tu tinggi sangat 80%. tension tak bila subjek yang paling tak minat,, sekarang kita kena start pada awal and dalami.. malah lebih details. haha

okey.

pelajaran okay.
JANGAN BENCI SANGAT OKAY. TOLONG!

sebab sekarang,. aku dah mula minat..dan sayang dengan semua nie..
minat kan boleh dipupuk. :)


No comments: