Anda pelawat yang ke :-

12 September 2011

bersabarlah wahai hati


Ya Allah.
Hati, cubalah bersabar sikit.sikit je..tak banyak pun saya mintak..

hati hati kenapa gelojoh? kenapa perlu terburu-buru?
wahai hati janganlah engkau menangis lagi..
duhai hatiku...janganlah engkau bersedih lagi. Allah sentiasa bersamamu..

hidup ini hanya satu perlu awak ingat..
awak berada di tempat yang penuh dugaan dan permainan.
umpama di taman permainan..
kadang-kadang awak akan rasa sangat seronok.
tapi bila awak berlari dan terjatuh
awak terluka.
di situ samada awak akan bangun sendiri dari kejatuhan awak
atau
awak hanya menangis dan terus menangis.

di sini..tidak ditujukan untuk sapa-sapa.
hanya untuk diri sendiri..
tak perlu nak terasa banyak-banyak

kadang-kadang kalau dah terasa banyak pula pendapat negatif dari positif.
banyak pula yang nak bersuara itu dan ini.
dah cukup.saya lupa anda.saya berhenti cari anda,saya stop cintai anda,sakiti anda dan jelaslah saya tidak mengharapkan apa-apa lagi dari anda.
saya buang jauh-jauh perasaan sayang dan cinta pada lelaki.

kerana sudah tidak wajar bertepuk sebelah tangan
kini,saya lebih selesa berkawan dan harungi hidup ini bersama family dan kawan saya
Allah tidak pernah tinggalkan saya.
saya hanya cintakan mereka.

kini saya sedar hidup ini sangat sukar tapi boleh menjadi sangat mudah.
berhentilah berharap pada yang tidak pasti.

jaga hati anda . jika bukan anda yang menjaganya siapa lagi :)

No comments: